Az adótanácsadók, adószakértők és az okleveles adószakértők nyilvántartásba vételi szabályait, valamint továbbképzési kötelezettségeit a 263/2018. (XII. 20.) Korm. rendelet szabályozza.
Az ügyintézés folyamata
Az ügyintézési határidő 60 nap.
Az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők tevékenységük megkezdését, továbbá a tevékenységhez kapcsolódó nyilvántartásban szereplő adataik változásának átvezetési kérelmét megküldhetik a nyilvántartásba vételt végző szervezethez (hatósághoz) postai úton a Nemzetgazdasági Minisztérium címére (1358 Budapest, Pf. 17.), illetve elektronikus ügyintézés keretében a www.magyarorszag.hu címen.
Részletes leírás: https://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/tajekoztatok-ado
A nyilvántartásba vételhez szükséges letölthető nyomtatványok
- tájékoztató
- bejelentőlap
- adatlap
- átvételi elismervény
- szakmaiönéletrajz
- bejelentő lap adatváltozáshoz
Csatolandó dokumentumok:
- kitöltött, aláírt bejelentőlap
- szakképesítést igazoló okirat másolata
- A 2020. január 1-jét követően tett tevékenység megkezdésére vonatkozó bejelentésben a bejelentőnek igazolnia kell, hogy a bejelentést megelőző 12 hónapban továbbképzési kötelezettségét megfelelően teljesítette. (20 kreditpontot szükséges összegyűjteni) Az elvégzett továbbképzésről szóló igazolások másolati példányait a tevékenység megkezdésének bejelentéséhez szükséges csatolni.
- 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány. A bejelentő választhat, hogy maga szerzi be a nyilvántartásba vételi eljáráshoz hatósági erkölcsi bizonyítványát vagy annak beszerzését (az adatlapon megjelölve) a hatóságtól kéri.
- 1 db, 6 hónapnál nem régebbi 2,5*3,2 cm-es igazolványkép, melynek hátoldalán fel van tüntetve a kérelmező neve, születési dátuma. Az igazolványkép elektronikus úton történő megküldése csak az elektronikus ügyintézés keretében benyújtott kérelmek esetén lehetséges. (Ebben az esetben a kérelemhez csatolt igazolványképet jó minőségű JPG vagy PDF formátumban szükséges benyújtani a hatósághoz.)
- adószakértői nyilvántartásba vételi kérelem esetén szakmai önéletrajzot (mely alkalmasa szakképesítés megszerzését követően adótanácsadás vagy pénzügyi tanácsadás területén megszerzett legalább 3 éves szakmai gyakorlat igazolására)
- igazolás az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről (Megfizetendő a „Nemzetgazdasági Minisztérium, Budapest” 10032000-00005503-06010011 számú bankszámlájára; a közlemény rovatban fel kell tüntetni a befizetés jogcímét)
- Díjak
- nyilvántartásba vételi kérelem esetén: 12 000 Ft,
- Igazolvány pótlása esetén: 4 000 Ft,
- Adatváltozás átvezetése igazolványcsere nélkül: 2 600 Ft
- Adatváltozás átvezetése igazolványcserével (pl. lakcím): 4 000 Ft,
- Igazolvány visszavonása (nyilvántartásból való törlés kérése) esetén: 2 600 Ft
Abban az esetben, ha a kérelmező több eljárási cselekményt is megjelöl, a megjelölt eljárási cselekményekhez tartozó eljárási díjak közül csak egyet, a legmagasabbat köteles megfizetni.
A nyilvántartásba vételről – amennyiben a kérelmező a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel – a kérelmezőt egy tájékoztató levéllel és az igazolvány megküldésével értesítik.
A regisztrációval kapcsolatban további információk:
Nemzetgazdasági Minisztérium, Számviteli és Közfelügyeleti Főosztály Felügyeleti Osztály
- Cím: 1051 Budapest, József nádor tér 2-4.
- Postacím: 1369 Budapest, Pf.: 481.
- E-mail:szakkepzes@ngm.gov.hu
- Információs vonal (H-Sz-P: 8-10 óráig) Telefon: 06-1-795-6753
- NGM honlap
* * * * **
Amennyiben Ön 12 hónapon belül tervezi a nyilvántartásba történő regisztrációját, ajánljuk figyelmébe a kreditpontos konferenciáinkat, vagy E-LEARNING kreditpontos továbbképzéseinket, ahol megszerezheti szükséges kreditpontjait.
Jelentkezz most induló képzéseinkre a megfelelő képre kattintva! >>
Szóljon hozzá a témához!